شناسهٔ خبر: 172936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دمای بیش از ۵۰ درجه مانع فعالیت راه‌سازی در سیستان بلوچستان نشد

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر بدهی بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل به پیمانکاران دمای بیش از ۵۰ درجه در استان نیز نتوانست مانع ساخت پروژه های راهسازی این اداره کل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عطاء اله اکبری روز سه شنبه در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان گفت: در شرایطی که شاهد استقرار موج گرمای کم سابقه ای در منطقه هستیم و رکورد گرمترین نقطه جهان شکسته شده است، فعالیت کارگاه های راهسازی این اداره کل در این مسیر و مسیرهای دیگر از ابتدای سال لحظه ای متوقف نشد تا براساس تعهدی که داده شده امسال این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام رسیده و در آرامش و آسایش و ایمنی کاربران جاده ای نقش خود را ایفا کند.

وی ضمن قدردانی از شرکت های راه‌سازی و کارگرانی که در این شرایط دشوار آب و هوایی با وجود گرمای بی سابقه هوا و طوفان شدید گرد غبار جانانه ایثار می کنند، گفت: در تمامی محورهای استان عموما در ۳ماه اخیر دمای بالای ۴۵درجه را شاهدیم و همزمان مشکلات تامین آب و یا طوفان های شن و ماسه طاقت فرساست ولیکن واقعا شوق خدمت و حفظ جان مردم در تمام سطوح باعث شده است که با وجود بدهی بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی و عدم تخصیص منابع مالی سال ۱۴۰۳ اجازه نشود که هیچ کارگاه راهسازی در حوزه اداره کل راه وشهرسازی شمال استان تعطیل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد دریافت منابع مالی سال ۱۴۰۳ پروژه های راهسازی استان باشیم.

اکبری تصریح کرد: این اداره کل به سختی در تلاش برای جبران عقب ماندگی های گذشته تکمیل شبکه بزرگراهی استان را در دستور کار دارد ،بطوری که امید می رود در دولت چهاردهم پروژه های راه‌سازی به عنوان زیر بنای توسعه استان با حمایت های مسئولان استانی و کشوری دو تا سه سال آینده به اتمام برسد.

وی گفت: همچنین با توجه به تعهد سال جاری این اداره کل مبنی بر بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و همزمان متصل شدن پنج شهرستان شمالی به مرکز استان در طول پنج ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد عملیات خاک برداری و خاکریزی این پروژه ها که در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب می شود انجام شده است و همچنان در شرایط دشوار به دلیل نبود مصالح در منطقه سیستان، مصالح اساسی و آسفالت این طرح مهم راه سازی استان را از فاصله ۹۰ کیلومتری حمل می کنیم.

اکبری افزود: هم اکنون دو پروژه مهم و تاثیر گذار در توسعه استان یعنی اتصال بزرگراه زاهدان بیرجند و زاهدان بم در کنار سایر پروژه ها مانند خاش_ سراوان، زاهدان _میرجاوه، زابل_ زهک و گوهر کوه بزمان درحال فعالیت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پهناوری استان گفت: با توجه به اقدامات زیر ساختی در حوزه ریلی، هوایی، ساخت بزرگراه‌ها و مسکن در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی سکاندار توسعه میان مدت و بلند مدت استان است و هیچ راهی نداریم که به سرعت شبکه ریلی و جاده‌های دوبانده خود را به دو کشور پاکستان و افغانستان ونیز سه استان مجاور خود متصل کنیم تا ضمن ایفای سهم خود در توسعه استان و شرق کشور بتوانیم ایمنی تردد جاده ای را افزایش بدهیم.